The Impact of monetary and Non-Monetary Rewards on Job Satisfaction. ” A case study of Saudi bank in Qassim”

No Thumbnail Available
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Saudi Digital Library
Abstract
This study is conducted for the purpose of examining the impact of incentives on Job satisfaction of Saudi banks in Qassim in the Kingdom of Saudi Arabia. Many factors are responsible for change in employee's performance such as environment, performance appraisal systems, training and opportunity of development, and rewards, is the most important aspect. The primary data has been gathered through a questionnaire distributed to 120 employees in banks using the Internet. The statistical analysis and tests of data has been done through SPSS, involving descriptive analysis, correlation analysis factor analysis, reliability and multiple regression analysis. According to the results of the analysis, a significant relation is observed between the financial and non-financial incentives and the job satisfaction of employees. When these relations are compared, the result is that the attitudes towards financial incentives have a stronger effect on job satisfaction than the attitudes towards non-financial incentives.
Description
تجري هذه الدراسة بغرض دراسة أثر الحوافز على الرضا الوظيفي للبنك السعودي في القصيم في المملكة العربية السعودية. في بيئة الأعمال التنافسية الحالية، الشركات المصرفية تواجه الكثير من التحديات ومن بين هذه المسائل، الحصول على حق الموظفين والإبقاء عليهم واحد من الأهم. وبالإضافة إلى ذلك، اليوم، يقاس الاستفادة الموارد البشرية ليكون واحداً من أهم مزايا أي منظمة؛ ومن أجل الحصول على النتائج بأعلى كفاءة وفعالية من الموارد البشرية الدافع للموظف ضروري جداً. وفي الواقع، سوف يعمل الموظفين بأعلى مستوياتها عندما يشعرون يأملون في أن عملهم الشاق يكافأ من قبل المدراء، في هذا الصدد، تتوفر العديد من العوامل التي تغير أداء الموظفين مثل البيئة، ونظم تقييم الأداء التدريب والفرصة للتنمية، والمكافآت، هو الجانب الأكثر أهمية جمعت البيانات الأولية من خلال استبيان الذي تم توزيعه على 124 من العاملين في المصارف باستخدام شبكة الإنترنت. لقد أنجز التحليل الإحصائي واختبارات للبيانات من خلال SPSS ، التي تشمل التحليل الوصفي وتحليل عامل تحليل الارتباط، والموثوقية وتحليل الانحدار المتعدد ومن تحليل وتفسير البيانات التي يتم جمعها، اختتام الباحث أن المكافآت النقدية والمكافآت غير النقدية تؤثر على الرضا الوظيفي.
Keywords
Monetary Rewards, Non-Monetary Rewards, job Satisfaction, Commercial Banks
Citation
Collections