Saudi Cultural Missions Theses & Dissertations

Permanent URI for this communityhttps://drepo.sdl.edu.sa/handle/20.500.14154/10

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Teachers’ Perspectives on the Implementation of Continuous Assessment (CA) in English as a Foreign Language (EFL) Classes in Saudi Elementary School: A Qualitative Case Study
    (Saudi Digital Library, 2023-12-26) Alqahtani, Maram; Bloom, Fennema
    Starting from 2021/2022 academic year, the Saudi national government introduced English classes from the first grade of elementary school to improve the English proficiency levels of Saudi students. Notably, elementary school teachers rely on continuous assessment (CA) methods to evaluate their students’ learning. However, very few studies have looked at how elementary teachers employ CA in their English Classrooms to inform best practices. As such, the purpose of this study was to collect data on how Saudi elementary teachers used CA in their English classes to promote their students’ learning progress. This qualitative case study, involving 3 Saudi English teachers from different elementary schools, used 17 open-ended questions to collect data on CA practices, challenges, benefits, training, and construed beliefs in the Saudi context. The findings show that Saudi elementary teachers believed that using CA promoted their students’ learning progress and used a variety of CA methods to assess their students’ writing, speaking, listening, and reading skills. However, they faced a lot of challenges that impended their use of CA, including a high workload, lack of training, low motivation among students to learn English, inadequate resources, and the national English curriculum focus on paper assessments. These findings suggest that more needs to be done to support Saudi teachers in using CA in their classrooms. Therefore, it is recommended that more support be given to teachers in order to support their effort such as: providing in-service training, online courses and resources, and opportunities for teachers to discuss best practices with their experienced colleagues from other schools to improve their CA competency. بدءًا من العام الدراسي 2021/2022، قدمت الحكومة الوطنية السعودية دروس اللغة الإنجليزية من الصف الأول الابتدائي لتحسين مستويات إتقان اللغة الإنجليزية للطلاب السعوديين. والجدير بالذكر أن معلمي المدارس الابتدائية يعتمدون على أساليب التقييم المستمر (CA) لتقييم تعلم طلابهم. ومع ذلك، فقد بحث عدد قليل جدًا من الدراسات في كيفية توظيف معلمي المرحلة الابتدائية CA في فصول اللغة الإنجليزية الخاصة بهم لتوجيه أفضل الممارسات. على هذا النحو، كان الغرض من هذه الدراسة هو جمع بيانات حول كيفية استخدام المعلمين السعوديين للمرحلة الابتدائية CA في فصول اللغة الإنجليزية لتعزيز تقدم تعلم طلابهم. استخدمت دراسة الحالة النوعية هذه، التي شارك فيها 3 مدرسين سعوديين للغة الإنجليزية من مدارس ابتدائية مختلفة، 17 سؤالًا مفتوحًا لجمع بيانات حول ممارسات CA والتحديات والفوائد والتدريب والمعتقدات المفسرة في السياق السعودي. تظهر النتائج أن معلمي المرحلة الابتدائية السعوديين يعتقدون أن استخدام CA يعزز تقدم تعلم طلابهم ويستخدمون مجموعة متنوعة من أساليب CA لتقييم مهارات الكتابة والتحدث والاستماع والقراءة لدى طلابهم. ومع ذلك، فقد واجهوا الكثير من التحديات التي أعاقت استخدام CA، بما في ذلك عبء العمل الكبير، ونقص التدريب، وانخفاض الدافع بين الطلاب لتعلم اللغة الإنجليزية، وعدم كفاية الموارد، وتركيز مناهج اللغة الإنجليزية الوطنية على التقييمات الورقية. تشير هذه النتائج إلى أنه لا بد من بذل المزيد من الجهود لدعم المعلمين السعوديين في استخدام CA في فصولهم الدراسية. ولذلك، يوصى بتقديم المزيد من الدعم للمعلمين من أجل دعم جهودهم مثل: توفير التدريب أثناء الخدمة، والدورات والموارد عبر الإنترنت، وفرص المعلمين لمناقشة أفضل الممارسات مع زملائهم ذوي الخبرة من المدارس الأخرى لتحسين مهاراتهم.
    57 0

Copyright owned by the Saudi Digital Library (SDL) © 2025