Saudi Cultural Missions Theses & Dissertations
Permanent URI for this communityhttps://drepo.sdl.edu.sa/handle/20.500.14154/10
Browse
7560 results
Search Results
Item Restricted أعراض اضطرابات النوم وعلاقتها باتخاذ القرار العقلاني لدى الممرضين(جامعة عمان الأهلية, 2025) العنزي, نواش فلاح; أبو الخير, فداءهدفت الدراسة الكشف عن أعراض اضطرابات النوم وعلاقتها باتخاذ القرار العقلاني لدى الممرضين، اتبعت الدراسة المنهج الوصفي الارتباطي، تكون مجتمع الدراسة من جميع ممرضي وممرضات المستشفيات الحكومية والخاصة في مدينة القريات في المملكة العربية السعودية التي تعمل بنظام المناوبات حيث بلغ عددهم (406) ممرضا، تم اختيار عينة الدراسة الحالية بالطريقة الميسرة حيث تكونت من (253) ممرض وممرضة. تم استخدام مقياس اضطرابات النوم للدسوقي (2006) بصورة مختصرة بعد التحكيم بما يتلائم مع مهنة التمريض، أيضا تم استخدام مقياس أنماط اتخاذ القرار العقلاني والحدسي من تطوير هاملتون وآخرون (Hamilton et al., 2016) . أظهرت نتائج الدراسة مستوى متوسط من اضطرابات النوم لدى الممرضين جاء بوسط حسابي (7.50) ،كذلك ظهر مستوى متوسط من اتخاذ القرار العقلاني والحدسي لدى الممرضين بوسط حسابي (3.96)، وللنمط الحدسي (3.15) بانحراف معياري (0.89)، وجود علاقة ارتباطية عكسية ضعيفة ذات دالة احصائية بين أعراض اضطرابات النوم وأنماط اتخاذ القرار حيث بلغت قيمة معامل الارتباط (-0.169) عند مستوى (0.01)، مما يعني أن زيادة مستويات اضطرابات النوم يقابلها انخفاض في قدرة الممرضين على اتخاذ القرار العقلاني والحدسي. وأوضحت الدراسة مجموعة من التوصيات أهمها: ضرورة تصميم برامج دعم تعزز الوعي الذاتي وتطوير مهارات اتخاذ القرار وفقاً لاحتياجات الممرضين الفردية، مع مراعاة الفروقات الثقافية والاجتماعية نظرًا لاختلاف أنماط اتخاذ القرار بناءً على الجنس والدخل. الكلمات المفتاحية: اضطرابات النوم، اتخاذ القرار العقلاني، المستشفيات السعودية، الممرضون.2 0Item Restricted Understanding the Impact of Adopting Information Management Systems (IMS) on Firm Performance in Saudi Arabian SMEs(American University of Bahrain, 2025) Alhajouj, Asama; Mohammed, LaylaThis study explores how adopting Information Management Systems (IMS) influences the performance of Small and Medium Enterprises (SMEs) in Saudi Arabia. Using a qualitative approach based on semi-structured interviews with SME managers across multiple sectors, the research identifies key benefits such as enhanced operational efficiency, improved decision-making, better customer satisfaction, cost reduction, and competitive advantage. It also highlights major challenges including financial constraints, technical barriers, organizational resistance, cultural factors, and industry-specific needs. The findings emphasize that successful IMS adoption requires strategic planning, employee training, phased implementation, and collaboration with experts. The study contributes to the limited literature on IMS adoption among Saudi SMEs and provides practical recommendations for overcoming barriers and enhancing firm performance.2 0Item Restricted العوامل المرتبطة بالسمنة لدى طلاب المرحلة الابتدائية في مدينة و قرى منطقة الرياض بالمملكة العربية السعودية(جامعة الاسكندرية, 2025) العنزي, سليمان عبدالله; أحمد, سمير محمدتُعد سمنة الأطفال في المرحلة الابتدائية بالمملكة العربية السعودية تحديًا صحيًا متناميًا، يرتبط بزيادة الأمراض المزمنة وتأثيرات سلبية نفسية واجتماعية، ويعزى هذا الارتفاع إلى التغيرات في الأنماط الغذائية نحو استهلاك الأطعمة عالية السعرات الحرارية وقلة النشاط البدني. هدفت الدراسة تحديد العوامل المرتبطة بالسمنة لدى طلاب المرحلة الابتدائية في مدينة وقرى منطقة الرياض، حيث قيمت الخصائص الشخصية والاجتماعية والاقتصادية، العادات الغذائية، مستوى النشاط البدني، واستخدام التكنولوجيا، ومدى تقبل الطلاب للمنتجات بمقصف المدرسة كما تم تقييم بعض المنتجات الغذائية من حيث محتواها من الطاقة والعناصر الغذائية لوضع توصيات تُسهم في الحد من هذه الظاهرة وتحسين صحة الأطفال. وقد أسفرت النتائج عن فروقات واضحة بين الحضر والقرى، ففي الخصائص الديموغرافية والاجتماعية، تتركز السمنة في الحضر بين الأطفال بعمر 6-8 سنوات (45%)، بينما في القرى تكون أعلى نسبة في الفئة العمرية 10-12 سنة (34.5%)، و تُشكل الأسر الكبيرة (أكثر من 6 أفراد) الغالبية (64%) في كلا المنطقتين، مع وجود ارتباط إيجابي بين زيادة عدد أفراد الأسرة وارتفاع احتمالية السمنة، كما أن الأطفال الأوائل في الترتيب بين الأشقاء أكثر عرضة للسمنة، خاصة في القرى (42%)، و يبرز تباين كبير في تعليم الوالدين؛ ففي الحضر، يتمتع الوالدان بمستويات تعليم جامعي أعلى (43% للآباء، 45% للأمهات)، بينما تنخفض هذه النسب بشكل حاد في القرى (6% للآباء، 4% للأمهات)، مع ارتفاع نسبة الأمية، وتختلف وظائف الوالدين أيضًا، فالآباء في الحضر غالبًا في القطاع الحكومي، والأمهات ربات منزل، بينما في القرى يغلب عمل الآباء في القطاع الخاص والأعمال الحرة، وتزداد نسبة الأمهات العاملات في الأعمال الحرة. فيما يتعلق بمؤشر كتلة الجسم (BMI)، فإن انتشار السمنة وخطر زيادة الوزن متقارب بين الحضر والقرى. في الحضر، يزداد خطر زيادة الوزن مع التقدم في العمر، بينما تقل السمنة الحادة، أما في القرى، فالتغيرات في نسب السمنة وخطر زيادة الوزن أقل وضوحًا مع العمر. كما تُظهر العادات الغذائية غير الصحية انتشارًا واسعًا، حيث إن نسبة كبيرة من أطفال الحضر (82.5%) لا يتناولون الإفطار يوميًا، مقابل 55% في القرى، 55% من أطفال الحضر لا يتناولون الخضروات والفواكه يوميًا. تنتشر المشروبات المحلاة والوجبات السريعة بشكل كبير في كلا المنطقتين، وتُعد الوجبات العائلية أكثر شيوعًا في القرى (60%) مقارنة بالحضر (25%)، ترتبط العادات الغذائية الصحية بانخفاض خطر السمنة، بينما ترتبط العادات غير الصحية بزيادتها، فإن المستوى المتوسط للعادات الغذائية هو الأكثر شيوعًا، ويميل أطفال القرى لعادات صحية أكثر. أما ممارسة النشاط البدني، فنصيبها أقل في الحضر، 5,5% فقط من أطفال الحضر يمارسون الرياضة يوميًا مقابل 22% في القرى، و5% فقط من أطفال الحضر يمارسونها لمدة 30 دقيقة أو أكثر يوميًا مقابل 18.5% في القرى، وكانت حصص الرياضة المدرسية هي المصدر الأساسي للنشاط البدني في كلا المنطقتين، ويظهر أطفال الحضر وعيًا صحيًا أكبر بأهمية الرياضة رغم قلة ممارستهم لها، مما يشير إلى نمط حياة أكثر خمولًا في المدن. وفيما يخص استخدام التكنولوجيا، يقضي أطفال القرى وقتًا أطول على مواقع التواصل الاجتماعي (92,5% أكثر من 4 ساعات يوميًا) مقارنة بالحضر (55,75%)، بينما استخدام الأجهزة للواجبات المدرسية فكانت أعلى في الحضر، ويشعر معظم الأطفال في كلا المنطقتين بالتعب والإرهاق بعد الاستخدام المطول للأجهزة، أما الرقابة الأبوية على وقت الشاشات أقل بكثير في القرى، ويفضل غالبية الأطفال استخدام الأجهزة على الأنشطة البدنية، ولا يوجد ارتباط خطي واضح بين استخدام التكنولوجيا والسمنة في الحضر، بينما توجد علاقة عكسية قوية في القرى، مما يشير إلى عوامل أخرى مؤثرة. أخيرًا، كشفت الدراسة عن تحديات كبيرة في تقبل الأطفال للوجبات المدرسية وجودة المنتجات الغذائية بالمقاصف. يُعاني الأطفال من نقص التنوع وقلة الفواكه والخضروات الطازجة، كما أن المقصف المدرسي مصدر رئيسي للغذاء، لكن هناك نقصًا واضحًا في البدائل الصحية للأطعمة السريعة والمعجنات، واتضح أيضا أن القرى تواجه تحديات أكبر في جودة الغذاء مقارنة بالحضر، وأن العلاقة بين السمنة وتقبل الوجبات ضعيفة ومعقدة وتختلف بين الحضر والقرى، كما و تهيمن المنتجات "غير المناسبة" و"عالية السكر والدهون" على المقاصف، مما يرفع خطر السمنة والمشاكل الصحية الأخرى، و تُشجع عوامل مثل المصروف النقدي وقلة الوجبات المنزلية الصحية والإعلانات الجذابة على اختيار هذه المنتجات. بشكل عام، تؤكد النتائج وجود اختلافات واضحة بين الحضر والقرى في العوامل المؤثرة على سمنة الأطفال. يتطلب هذا الوضع جهودًا متكاملة ومستمرة من جميع الأطراف لتعزيز الوعي الصحي وتوفير بيئات داعمة لنمط حياة صحي للأطفال في المملكة العربية السعودية.11 0Item Restricted أثر تطبيق المحاسبة السحابية على كفاءة إدارة التكاليف في الشركات الصغيرة والمتوسطة بالمملكة العربية السعودية(جامعة جرش, 2025) العنزي, عبدالهادي عبيد; عبد الجبار علي, أسامه عبدالمنعمالملخص هدفت الدراسة إلى تحليل أثر تطبيق المحاسبة السحابية بأبعادها (البرمجيات كخدمة، المنصات كخدمة، البنية التحتية كخدمة) على كفاءة إدارة التكاليف في الشركات الصغيرة والمتوسطة بالمملكة العربية السعودية. اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، كما استخدمت الاستبانة كأداة رئيسية لجمع البيانات الأولية، وتكون مجتمع الدراسة من الشركات الصغيرة والمتوسطة بالمملكة العربية السعودية، وتم اعتماد عينة الدراسة في عدد 385 مفردة من الموظفين الإداريين والتنفيذيين في المستويات العليا بالشركات، وحسب معادلة كوكران (Cochran) للمجتمعات الكبيرة. من أهم نتائج الدراسة وجود أثر معنوي لجميع أبعاد المحاسبة السحابية (البرمجيات كخدمة، المنصات كخدمة، البنية التحتية كخدمة) على كفاءة إدارة التكاليف في الشركات الصغيرة والمتوسطة بالمملكة العربية السعودية، كما أوصت الدراسة ضرورة تشجيع الشركات على اعتماد البرمجيات والمنصات والبنية التحتية السحابية الحديثة لضمان جودة البيانات المالية وتحسين الكفاءة التشغيلية.0 0Item Restricted تأثير مهارات التفاعل في تحقيق رضا المستفيدين بالتطبيق على مراكز القطاع الصحي بثريبان(جامعة حلوان, 2025) المنتشري, أحمد; اسماعيل, صفاء صلاحهدفت الدراسة إلى التعرف على تأثير مهارات التفاعل في تحقيق رضا المستفيدين من المنظمات الصحية بالمملكة العربية السعودية، وذلك من خلال دراسة تطبيقية على مراكز القطاع الصحي ببيشة. شملت الدراسة 396 مفردة باستخدام استبيان شامل يقيس آراء وتقييمات المرضى حول مهارات التفاعل مع مقدمي الرعاية الصحية، وقد خلصت الدراسة إلى وجود تأثير ذو دلالة إحصائية لمهارات التفاعل على رضا المستفيدين بمراكز القطاع الصحي ببيشة، سواء اعتمادًا على مهارات الاتصال اللفظي ومهارات الاتصال غير اللفظي، وقد خلصت الدراسة إلى مجموعة من التوصيات التي من شأنها تعزيز مستوى رضا المستفيدين عن الخدمات الصحية، من أبرزها: ضرورة تطوير مهارات التفاعل لدى مقدمي الرعاية الصحية من خلال برامج تدريبية متخصصة في مهارات الاتصال الفعّال والإصغاء والإقناع، وتبسيط الإجراءات الإدارية والفنية لتكون أكثر وضوحًا وسهولة للمستفيدين، إلى جانب تحسين سرعة معالجة الطلبات واعتماد الأنظمة الإلكترونية الحديثة، وتحديث الأجهزة والمعدات الطبية بشكل دوري بما يضمن جودة الخدمات المقدمة.2 0Item Restricted Smart Safety Helmet with LoRaWAN and Cloud-based Visualization for Real-time Gas Detection and Location Tracking Monitoring(Saudi Digital Library, 2025) Alshammari, Faissal Thowaini; Khalid, Syed GhufranThis project presents the design, development, and testing of a Smart Safety Helmet that integrates real-time gas detection and GPS-based location tracking using LoRaWAN technology for long-range, low-power communication. The system is aimed at enhancing occupational safety in hazardous environments such as construction sites, chemical facilities, and mining operations where exposure to combustible gases poses a significant risk. The device is built around the SAMD21 microcontroller, integrating an MQ-5 gas sensor to detect the concentration of liquefied petroleum gas (LPG) in the surrounding air. A GPS module (Air530) provides geolocation data, while a Grove LoRa-E5 module enables wireless transmission of sensor data to The Things Network (TTN), a LoRaWAN-based infrastructure. The data is decoded using a custom uplink payload formatter and visualized on the Datacake IoT dashboard, which provides real-time LPG concentration readings and live location tracking via an embedded map interface. The methodology involved iterative hardware prototyping, Arduino-based firmware development, payload encoding/decoding, and dashboard configuration. Field testing confirmed that the system could reliably measure LPG levels under typical ambient conditions and transmit this data alongside GPS coordinates at 30-second intervals. The results demonstrate that the helmet can function autonomously without direct USB power, making it suitable for mobile use. Key contributions include high-accuracy gas monitoring, reliable geolocation data, and end-to-end cloud-based visualization. The project highlights the viability of integrating low-power embedded systems with IoT infrastructure for improving worker safety. Limitations related to GPS availability and LoRa signal strength in obstructed environments were also observed, offering opportunities for future enhancement.6 0Item Restricted The Efficacy of High-Flow Oxygen Therapy vs. Standard Oxygen Therapy in Preventing Extubation Failure Within 72 Hours of Extubation in Critically Ill Patients(Saudi Digital Library, 2025) Alanazi, Nasser; Sim, MalcolmAbstract: Background: Extubation Failure (EF) is a common complication in critically ill patients and is associated with increased morbidity and mortality. High-Flow Oxygen Therapy (HFOT) has been proposed as a strategy to reduce EF compared to Standard Oxygen (SO), yet its effectiveness remains uncertain. Aim: To determine whether HFOT reduces the incidence of EF within 72 hours of extubation compared to SO in critically ill adult patients. Methods: I conducted a systematic literature search using MEDLINE, EMBASE, CENTRAL, and CINAHL. Only randomised controlled trials (RCTs) involving adults in the Intensive Care Units (ICUs) and comparing HFOT and SO with reducing the EF or reintubation rate as a primary outcome were included. Seven RCTs met the inclusion criteria and were critically appraised using the CASP checklist. Results: Some RCTs demonstrated a significant reduction in EF with HFOT, especially in low-risk. However, other trials showed no significant difference. Moreover, methodological limitations, including small sample sizes and lack of blinding, were noted in several studies. Conclusion: HFOT may be more effective than SO in reducing EF in selected ICU populations. However, due to inconsistent findings and limited generalisability, further large-scale, high-quality RCTs are needed to establish its clinical and cost-effectiveness.4 0Item Restricted Applying Systems Analysis and Decision Support for Improving Feedback Processes in Computing Disciplines(Saudi Digital Library, 2025) Aloufi, Hanin; Edouard, Amouroux; James, HarlandSystems are interconnected processes that facilitate and support any work environment, in addition to serving stakeholder and helping them make appropriate decisions. Developing such systems requires improving the processes by analysing their components, identifying strengths and weaknesses with the involvement of stakeholders, and then regulating them. This approach is known in information systems research as systems analysis, development, and design. This study applied this aspect in higher education system, specifically within computer science specialisations. We focused on one of the most important processes in the educational system: the feedback process. Systems in higher education consist of interconnected processes to support students' academic and professional improvement. It also helps and supports making appropriate decisions that serve the educational process's interest. Feedback is one of the essential processes in that system because it plays a crucial role in student learning, fostering more profound understanding and knowledge and promoting meta-cognition. It is vital to ensure that feedback processes adapt to the continuously changing teaching environment to benefit students. Due to the dual nature of computing education, combining theoretical knowledge and practical skill development, feedback in this discipline is especially important. In addition, computing education requires students to engage in open-ended problem-solving, debugging, and iterative development, demanding feedback beyond simple error correction. Previous studies have investigated feedback processes in different disciplines and focused on how educators provide feedback, format it, and how students use it. Moreover, these studies focus on improving engagement and effectiveness, but research on feedback in computing education remains limited, particularly from the perspective of computing educators. Furthermore, these studies usually focus on a limited part of the feedback process; they do not combine educators' and students' perspectives and often do not take into account the whole learning environment. In particular, the feedback process does not consider the computing students' backgrounds, such as students' backgrounds (level of education, industry experience, etc.), students who come from different cultures, etc. Addressing these gaps is essential for developing more effective feedback processes tailored to computing education. This thesis aims to enhance feedback processes in computing education by analyzing and improving the feedback system. Strengthening these processes will support stakeholders in making appropriate and informed decisions. The rapid evolution of the computing field requires feedback approaches that adapt to new technologies and industry trends. One important factor we investigate in the feedback process is the differences in learning environments, identifying how they influence their effectiveness, particularly from the perspectives of educators and students regarding feedback methods. This study examines how different teaching and learning strategies impact feedback methods and identifies key factors contributing to high-quality feedback. Furthermore, this study aims to propose guidelines for novice computing educators, especially those without prior experience, to help them provide quality feedback while considering different situations. These guidelines are developed based on insights from experienced computing educators and computing students to improve the feedback process and support student learning after understanding all possible influencing factors. This study's comparative approach is a significant contribution, as it examines feedback processes at two universities from different countries and cultures. Institutional policies, learning environments, and cultural factors shape the effectiveness of feedback. For instance, at Jeddah University, computer science courses are taught in English to Arabic-speaking students, potentially affecting their engagement and comprehension of feedback, whereas RMIT students are either native speakers or have a certified command of English. Considering such linguistic and contextual factors, this research provides a culturally independent perspective on feedback in computing education. The findings will contribute to developing practical recommendations to improve feedback strategies in diverse educational environments. To achieve these aims, we selected two distinct universities, Jeddah University in Saudi Arabia and RMIT University in Australia. Beyond the cultural differences, these universities also represent different learning environments, including variations in policies and structures. We conducted semi-structured interviews with computing educators from both institutions to explore their perspectives and preferences regarding five main feedback methods: adding feedback directly in the submission file, adding feedback within the rubric, recording videos for feedback, recording audio for feedback and providing feedback through scheduled feedback sessions of various types (group/individual, online/face-to-face). Moreover, we surveyed computing students from the both universities, asking them the same questions posed to educators. This comparison helped us identify similarities and differences between students' and educators' perspectives, ultimately aiding in developing improved feedback process guidelines that account for both groups' needs, preferences, and perspectives. After our analysis, we identified educators' perspectives and factors influencing them. We examined computing educators' estimates of the time required to provide effective feedback to their students. Regarding computing students, we investigated the factors affecting their feedback preferences. Based on previous literature, we developed 16 hypotheses: eight related to feedback methods in general and eight specific to feedback sessions. Jeddah University accepted five general feedback method hypotheses, all eight related to feedback sessions. RMIT University accepted six hypotheses concerning general feedback methods, and two hypotheses were related to feedback sessions. Then, we compared and analysed both cohorts of computing students and computing educators. First, we examined Jeddah University's cohorts, and then we compared RMIT University's cohorts. Lastly, we conducted a general comparison between the computing students and educators from both universities to develop culturally independent guidelines. We formalise three sets of guidelines to help and support computing educators, especially novice ones, to deiced the better and more efficient feedback to their students. Then we provided recommendations for applying these guidelines by integrating and adopting tools within learning management systems (LMS). This approach aims to enhance feedback processes and assist computing educators in making more effective decisions.8 0Item Restricted Female entrepreneurship in Saudi Arabia Bricolage, resilience, and sociocultural context under Vision 2030(Faten Mohsen Alotaibi, 2025) Alotaibi, Faten Mohsen; Cotterell, Dafydd; Jones, Paul; Pickernell, DavidIn recent years, Saudi Arabia has undergone major economic and social reform under Saudi Vision 2030, which targets greater inclusion of women in the entrepreneurial landscape. Despite these shifts, female entrepreneurs, particularly those managing low-resilience resource-constrained small and medium-sized enterprises (SMEs), continue to face challenges. This thesis explores the experiences of 20 female entrepreneurs in Saudi Arabia to examine the challenges, opportunities, and institutional support mechanisms shaping their experience of running a business. Drawing on culture theory, institutional theory, and resource bricolage theory, the thesis investigates how women mobilise cultural capital, informal networks, and adaptive strategies to navigate financial, regulatory, and sociocultural constraints. The analysis is based on qualitative methodology, with semi-structured interviews and reflexive thematic analysis used to uncover themes across participants’ experiences. The findings indicate that cultural and network bricolage are critical for female entrepreneurs to overcome systemic limitations. Informal support systems, including family and community networks, are identified as essential for access to finance, mentorship, and operational resilience. However, challenges remain in accessing formal capital, navigating bureaucratic processes, and overcoming entrenched gender norms. The thesis also reveals the inadequacy of current policy frameworks. In response, several practical and social implications of this research are highlighted. On a practical level, gender-sensitive financial instruments, structured mentorship programmes, and inclusive regulatory reforms are proposed as solutions. These elements are crucial to foster resilience and sustainability among female-led SMEs. On a social level, the thesis shows the importance of these measures for ensuring that Saudi Arabia achieves its Vision 2030 goals, not only by increasing women’s economic involvement but also by changing their social prospects within this unique sociocultural and economic context. Ultimately, this thesis contributes to understanding how entrepreneurship is embedded in the Saudi sociocultural context. Moreover, it offers a framework for empowering female entrepreneurs to become key agents of economic diversification and national development under Vision 2030. In presenting its findings and implications, this thesis offers a valuable and original in-depth discussion of the challenges, drivers, and unique features of this specific type of entrepreneurship, with potential ramifications that extend beyond the chosen developing-country context of the Kingdom of Saudi Arabia under Vision 2030.5 0Item Restricted Nobel Metal Quantum Dots for Nanomedicine(Saudi Digital Library, 2025) Alsharari, Faisal; Yu, ChenNanotechnology has revolutionised biomedical applications, particularly in the development of biosensors and diagnostic platforms. This study investigated the fluorescence properties of bovine serum albumin - encapsulated gold nanoclusters (BSA-AuNCs) in combination with surface-modified gold nanorods (GNRs), focusing on the role of mercaptohexanoic acid (MHA) and cetyltrimethylammonium bromide (CTAB) coatings. Ultraviolet – visible (UV Vis) spectroscopy was employed to confirm the synthesis and monitor the interaction between BSA-AuNCs and GNRs. Fluorescence intensity and lifetime measurements revealed distinct quenching behaviours, with GNR–CTAB exhibiting stronger quenching compared to GNR MHA. This was attributed to differences in surface chemistry and protein corona formation. The study demonstrated time-dependent fluorescence quenching and energy transfer mechanisms, highlighting the sensitivity of BSA-AuNC emission properties to nanorod surface functionalisation. Fluorescence lifetime analysis further validated the interaction with GNR CTAB, leading to a pronounced reduction in lifetime due to enhanced energy transfer. These findings underscore the importance of surface modifications in tuning optical properties and offer valuable insights for designing advanced biosensing systems. This work provides a framework for understanding protein–nanomaterial interactions and paves the way for the rational development of nanoparticle-based diagnostics and therapeutic platforms.4 0